woensdag 22 augustus 2012

Kromski Harp, rigid heddleloom, demonstratie 24/25 aug.

Lowlandlegacy (zie links) is dealer van de Kromski spinnewielen en de 'harp', een hevelrietgetouwtje oftewel rigid heddleloom.
Op hun vraag of ik het getouwtje eens wilde testen heb ik graag ja gezegd. Met restgarens in lekkere pompoenkleuren heb ik een ketting opgezet volgens de instructievideo's die op youtube staan. De video is weliswaar in het engels maar m.i. zó duidelijk dat de beelden de weg wijzen. Ik ben nogal klein van stuk, en het is een groot voordeel dat het getouwtje verstelbaar is in 'schuinte'.  De voorzijde kun je lager zetten zodat het ook voor ukkepukkies lekker werkt. Op 24 en 25 augustus demonstreer ik, samen met een vriendin, het 'weven' op de Fair Days van de Stofmeid in Borger (Drenthe). www.destofmeid.nl  De Kromski Harp neem ik ook mee, dus voor wie 'm in werking wil zien, kom lekker langs.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten